گروه اجتماعی: بودجه اشتغال زنان سرپرست خانوار با رسیدن به روزهای پایان سال بلاتکلیف مانده است.

بهرام بهرامسیری، معاون کارآفرینی و اشتغال سازمان بهزیستی کشور، با اعلام این خبر گفت: تمامی اعتبار دولتی کارآفرینی و ایجاد اشتغال زنان سرپرست خانوار تا کنون بلاتکلیف مانده است و با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال بیم آن می‌رود که هزینه کردن این بودجه با مشکلات زیادی روبه‌رو شود.

وی با اشاره  به میزان 3میلیارد و 750 میلیون تومانی این اعتبار گفت: دستورالعمل  چگونگی هزینه کرد اعتبار یاد شده باید از سوی شورای عالی کار و یا سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به سازمان بهزیستی کشور ابلاغ شود تا سازمان بر اساس آئین نامه بتواند نسبت به صرف آن اقدام کند.

به گفته معاون کارآفرینی و اشتغال سازمان بهزیستی کشور آماده نشدن دستورالعمل از سوی سازمان‌های مسئول سبب شده تا با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال صرف این بودجه به نفع مددجویان سازمان با مشکلات زیادی روبه‌رو شود.

وی با اشاره به اینکه پس از ابلاغ آئین‌نامه تا پایان سال برای صرف این بوجه فرصت داریم افزود: همه ساله دستورالعمل هزینه کرد وجوه در نیمه دوم سال تهیه می‌شود اما امسال نسبت به سالهای گذشته با وجود پشت سر گذاشتن 4ماه از نیمه دوم سال هنوز هیچ خبری از این دستورالعمل نشده است.

بر اساس گفته‌های بهرامسیری با اعتبار یاد شده می‌توان برای 4هزار و 200 نفر از زنان سرپرست خانوار که مددجوی بهزیستی هستند ایجاد اشتغال کرد.

معاون کارآفرینی و اشتغال سازمان بهزیستی با تاکید بر اینکه 3 میلیارد و 750 میلیون تومانی یاد شده تمامی بودجه دولتی است که برای اشتغال در اختیار سازمان بهزیستی قرار می‌گیرد توضیح داد: علاوه بر این اعتبار که از سوی دولت در اختیار سازمان قرار می‌گیرد 70 میلیارد تومان در معرفی طرح‌های معرفی شده از بخش بنگاه‌های کوچک زود بازده به بانک عامل و 10 میلیارد تومان وجوه ارزان قیمت از صندوق مهر امام رضا (ع) برای ایجاد اشتغال مددجویان در نظر گرفته شده است.

بهرامسیری که مسئولیت معاونت مشارکت‌های سازمان بهزیستی را نیز بر عهده دارد در توضیح مشارکت مردم گفت: سهم مشارکت مردمی در واگذاری امور در سال جاری به 70 در صد رسید که نسبت به سال گذشته رشد 5/1 در صدی داشته است.

وی در توضیح کمک‌های مردمی افزود: سازمان بهزیستی کشور در 6 ماهه نخست سال جاری 186 میلیارد ریال کمک از سوی مردم دریافت کرده است که میزان رشد این کمک‌ها نسبت به مدت مشابه سال پیش 20درصد  افزایش داشته است، میزان فطریه‌ای که در سال جاری به سازمان بهزیستی پرداخت شده‌است بالغ بر 2 میلیارد و 800 میلیون تومان بوده است.

کد خبر 14072

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز